Můj život s cvičením na břicho

6. října 2014 v 22:25 | mmt |  To jsem já, Iva Fiš
V roce 2010 jsem ještě pracovala jako recepční ve Fitness BBC na Chodově, necelé dva roky tam, jsem se věnovala posilování, obden kolem 1,5 hod jsme s kamarádkou trávily ve fitku. Když jsem byla v práci, na konci směny jsem si odběhla do sálu na alespoň 15 min "hodit břicho". Při tréninkách jsme dávaly břicho buď na konec, nebo na začátek tréninku většinou kolem 20 minut. Cvičila jsem všemožné cviky z aerobních hodin, na posilovacích strojích, cviky z hodin břišních pekáčů s nekonečným počtem opakování po 3 až 4 seriích. Časem jsem si už i vymýšlela nějaké vlastní, nebo takové, které jsem vygooglila. Ale pořád nebyl ten efekt, na který jsem čekala, furt to nevypadala tak jak jsem chtěla, vlastně ten výsledek neodpovídal té vydané námaze. Nechápala jsem, proč na mě v zrcadle koukaj jen dvě kostičky nahoře, pak uprostřed cosi, možná za dobrého světla a vytvoření značně nekomfortní pozice, vzdáleně-vypadající dvě kostičky. Furt jsem si říkala, co víc, co víc mám cvičit na břicho?!

Ten rok jsem uspěla při pohovoru v mém vysněném povolání osobní trenérky na dokonalém a krásném místě v Sokolovně Průhonice, a z BBC odešla. (Do té doby moje pracovní tréninky byly rozděleny do 3 posiloven.)

Mé břicho ani po změně fitness a spolu s dalšími novými "vychytanými cviky na břicho" stále nevypadalo podle mých představ. Naopak jsem začala pozorovat negativní změny na mém těle: zvětšila se mi lordóza, zadek jsem měla vyšpulený dozadu, záda prohlá jak luk. Často mě pak bolelo v bedrech i při cvikách na břicho, dokonce jsem si zablokovala esíčka. V odraze zrcadla se stále nic neměnilo, dvě buchty nahoře, uprostřed cosi a dole, jakoby se nikdy nic nedělo, jakoby o tom ani ta spodní část břicha nevěděla, že se jí jako snažím cvičit. What the hall? Kde je problém? Co dělám špatně?
Tehdy jsem začala pozorovat, že se internetem hemží CORE cvičení. Řekla jsem si "aha, to bude asi ono". Po rozkliknutí prvních videí na googlu na mě ve většině případech "vykoukl" vzpor na loktech, na dlaních, na boku, s nohou dozadu, s nohou do předu, řikám si: "to je jako ono? Vždyť i toto obsahují moje cvičící břišní sestavy?!". Byla jsem už vážně zmatená, nechtěla jsem své klienty učit to, co na mě nemělo pozitivní efekt, a začala jsem pátrat po školeních. Joooo…dál to už většina z vás zná….zde!

Narazila jsem na školení CORE u Daniela Müllera v roce 2011 (Nyní už ho najdete pod IQ Pohyb Academy Daniela Müllera na školení CORE A). Po celou dobu školení (8 hodin) na mě musel být příšerný pohled, něco mezi myšlenkovou a kariérní sebevraždou, skratem, vnitřní explozí, jenže všechno co říkal, dávalo smysl, mělo to hlavu a patu, bylo to logický. Konečně jsem našla odpovědi na prohlá záda následkem cviků na břicho, bolavá bedra následkem cviků na břicho, dva čtverečky nahoře. Všechno najendou bylo tak jasný. A když nás učil ty cviky? Ten, kdo už zná toto CORE, musel mít stejné myšlenky - to je jako ono, jen tohle, to je všechno, jen ležim, jen dýchám, aha já dýchám takhle, jo a ještě tohle k tomuhle aha….Jé a ono to není až tak jednoduchý, než jak to vypadalo…..Ač jsou ty cviky složité na správné cvičení, napohled vypadají, že o nic nejde. Na konci školení nám doporučil cvičit to 2 měsíce jen sami se sebou, nikam dál to neposílat, jen na to přijít a cvičit to a vidět zda to funguje a jak to funguje a až pak to učit své klienty. A jak řekl, tak jsem udělala. Denně jsem se "válela po zemi", manžel kroutil hlavou - co to jako dělám, funim, občas heknu, jak už nemůžu a přitom se stále válim. Dva měsíc utekly jako voda. A najednou koukám na odraz v zrcadle z profilu - ustupující extrémní prohnutí v bedrech, žádná bolavá záda, a ta spodní část břicha - pevné, celé břicho naprosto stejné tvrdé, ploché, vyrovnané, pro můj pohled naprosto dokonalé. Nechápala jsem a kroutila hlavou, ukazovala jsem to, kde to šlo. Ale nepřestávala jsem. Obden jsem stále pokračovala, v podstatě to byly 3 - 5 cviků, furt dokola na 10 - 15 minut. Kolem půl roku až 10 měsíců na to jsem otěhotněla, cítila jsem, že tohle v těhotenství není to pravé, pro mě tehdy nebylo nakonec nic to pravé, byla jsem ráda, že chodím, já, takovej sporotvec.

Něco málo vám řeknu o bedrokyčlostehnenním svalu - musculus iliopsoas
Foto je vyfoceno z učebnice Anatomie 1, autor Čihák Radomír, (2011,3.vydání), Praha: Grada Publishing, 532s. ISBN 978-80-247-3817-8:
Používá se při chůzi, při každé činnosti, kde zvedáte nohu dopředu.

Už z názvu svalu vyplívá, kde všude je sval uchycen. Pokud tedy cvičíte na břicho tak, že zvedáte nohy, trénujete tím právě tento sval, přetrénovaný tento sval se zkracuje a vytvoří vám vyšpulený zadek, prohlá záda a vypouklé břicho.

Na této fotce je:
1. špatný stoj - vyšpulený zadek, prohlá záda
2. snaha napravit špatný stoj tím, že přitáhujete kostrč k patám, pokud máte zkrácený a přetížený iliopsoas, poznáte to tak, že se vám při snaze kostrč táhnout k patám a srovnat břicho do roviny, skrčí kolena
3. správný stoj, nepřetížený ilinopsoas

PS: Toto a spousta dalších cviků obsahovala moje břišní sestava... už nikdy nikdy nikdy mě nikdo neuvidí toto cvičit. Já cvičím CORE a né sedy lehy :) A pamatujte nikdy nikdy nikdy vás nesmí bolet v bedrech při cvičení!!!

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jitka | E-mail | Web | 9. prosince 2014 v 9:29 | Reagovat

Také jsem začala cvičit. Ještě sháním kvalitní krém na strie, aby postava byla úplně nej :) http://www.bioaromakosmetika.cz/prirodni-kosmetika/strie

2 MMT - Matka, Manželka, Trenérka | 16. prosince 2014 v 12:43 | Reagovat

Já strie v těhotenství neměla. mazala jsem snad každou minutu hned od prvního měsíce Biodherma na dětskou pokožku s atopický eksémem a paráááda :)

3 Lenka | E-mail | 22. května 2016 v 19:49 | Reagovat

Přesně tyto cviky jsem cvičila rok hodinu denně a břicho mi po prvním porodu ne a ne se stáhnout do původního stavu..cvičení core mě zajímá to pomůže navrátit bříško po porodu zpět?a co to je za cvičení posim popř více informací?

4 Břišáky | Web | 6. dubna 2017 v 16:13 | Reagovat

Děkuji za fotky :) stačí denně 30 minut?

5 Iveta Podhajska | E-mail | 11. června 2017 v 21:52 | Reagovat

Mohla bych take poprosit o obrazky cviku, moc rada bych to zkusila :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Iva-MMT.blog.cz = Manželka/ Matka/ TRENÉRKA
Google blog = iva-fis.blog.spot.cz
Instagram = Iva_Fit (Iva Fis Trainer)