Kojení a cvičení

5. června 2014 v 23:06 | mmt |  PO PORODU - v 6tinedělí
Jak jde spolu dohromady kojení a cvičení? Ztratím mléko, když cvičím? Chci hubnout i kojit, jde to?

Spousta těchto dotazů se ke mně stále dostává a tak jsem vytvořila souhrn a obecné informace. Netvrdím tedy, že to platí pro všechny. Vždy mějte na paměti, že důležitější je kojit, než cvičit. Nejsem žádný kojící odborník, říkám jen, co nás učili a co u mě fungovalo.

Slovo CVIČENÍ zde vystihuje hlavně svižná procházka s kočárkem, při které se krásně a přirozeně hubne. Jak chodit správně a efektivně s kočárkem tady: http://iva-mmt.blog.cz/1403/co-smim-cvicit-po-porodu-iii-cast-chuze-core .
Když žena kojí, její metabolismus se zrychlý o 300 klcal. Tzn. O necelé balení polomáčených sušenek.



Moje zkušenost:
kojila jsem 14,5 měsíce a prckovi vždy mléko chutnalo. Do 6 měsíce jsem kojila plně, bez příkrmů. Od 12.měsíce jsem začala kojit 1x denně - v 5 ráno. Po 3 měsících po porodu se mi začala teprve snižovat váha. Můj cvičící program je tady: http://iva-mmt.blog.cz/1402/je-to-o-stesti-nebo-o-cviceni . Nedržela jsem žádné diety, jím furt stejně, pravidelně a pestře. Při kojení jsem jedla více, ale stejně jako v těhotenství a stejně jako normálně. Více o jídle tady: http://iva-mmt.blog.cz/1403/vseobecna-pravidla-vyzivy. Prcek netrpěl NIKDY na žádné prdíky a bolavá bříška. Na předporodním kurzu jsem se dozvěděla, že při kojení je třeba vypít denně 3 litry neochucené neperlivé vody a nepřecpávat se brokolicí a květákem a být v pohodě.


Kdy se mám bát o mléko nejen při cvičení?

- Cvičení ve vysoké tepové frekvenci - to je největší problém - viz. http://iva-mmt.blog.cz/1405/tukozroutska-tepova-frekvence - to se týká hodně například: cvičení s Jillian Michaels, a jím podobnými cvičícím programům na youtube, kojí snad ty cvičetelky momentálně taky?
- Cvičení z ničeho nic a moc - před těhotenství jste moc necvičila, v těhotenství ležela, je tady jasné, že tělo není na pohyb zvyklé a bude to pro něj velká změna, kord když se do toho opřete a nejdete postupně
- Nenasloucháte svému tělu při a před cvičení, přetěžujete se a vyčerpáváte - tělo vám říká - už nemůžu, nechce se mi, už nemůžu další sérii, atd… a vy přesto mu odpovídáte - ještě to vydrž, ještě 3x,5x,….
- Stres - ten ničemu nesvědčí, je spojený s tím, že se nelíbíte sami sobě, máte pocit, že jste ve slepé uličce, nemáte držet žádné diety a nejlépe necvičit (to se můžete dozvídat různě po internetu), jak tedy pak máte hubnout, abyste konečně měly tělo jako před těhotenství?..
- Držení zbytečných a nevhodných diet, které mají za následek vyčerpání organismu
- Cvičíte nevhodně - se zátěží, moc hopsáte, běháte, skáčete, zadýcháváte se, že lapáte po dechu, cvičíte nevhodné cviky brzy po porodu

Kdy se nemusím bát o mléko nejen při cvičení?

- Cvičení ve správné tepové frekvenci http://iva-mmt.blog.cz/1405/tukozroutska-tepova-frekvence
- Psychická pohoda velmi pomáhá - jste se sebou spokojená, víte, že vše má svůj čas a doženete to hubnutí později, jelikož víte, že to prostě dokážete, nepřetěžujete se, netrpíte na výčitky svědomí za hřešení u jídla, či vynechání jednoho dne cvičení, nevyčerpáváte se - když se vám chce jít s prckem spát, jdete.
- Nasloucháte svému tělo co se cvičení i stravy týče - dáváte mu to, co potřebuje a chce
- Začínáte s cvičením postupně - pokud jste nikdy necvičila, nemůžete po porodu při kojení do toho skočit po hlavě. Pro tělo je to velká změna, kterou nedokáže stíhat a ještě u toho kojit. Musíte začít postupně. Nejdříve chodit s kočárkem třeba obden na 45min, další týden obden na 60min, další týden dva dny za sebou a 3.den volno na 75 min, atd… záleží jak se na to cítíte, když tělo říká, né už nemůžu, už chci jít domů - jděte domů.
- Silové cviky nechte až třeba na 7.měsíc

Nejsou zde přesná pravidla, které platí pro všechny, Důležité je vše s rozumem promyslet, nehrotit to a nespěchat.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 veronika | E-mail | 8. září 2015 v 19:21 | Reagovat

Ja I me kamaradky jsme Jill cvicili od tri mesicu po porodu a o mliko jsme teda neprisly :-D

2 michael | 29. října 2015 v 22:43 | Reagovat

K tomuto se musím vyjádřit. Cvičení na kojení nemá absolutně žádný vliv. I pokud by si žea dala hodně do těla a nemohla vstanout. Jinak po čas kojení se mohou dělat i detoxikace.  Je to jen mýtus, že se toxiny dostanou do těla. Mm se dělá z krve, takže by tociny musely být ve velkém množství v těle a to by tělo samo nezvládlo... Jsem lp...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Iva-MMT.blog.cz = Manželka/ Matka/ TRENÉRKA
Google blog = iva-fis.blog.spot.cz
Instagram = Iva_Fit (Iva Fis Trainer)