Fitball a jak na něj

22. dubna 2014 v 21:58 | MMT |  Ostatní
Velký míč patří mezi rehabilitační náčiní. Ve fitness se dá velmi dobře využít namísto lavice. Když potřebujete na něčem ležet a sedět efektivněji to nahrazuje velký míč, který bude sloužit jako nestabilní základna, tím pádem musíte zatínat více svalů najednou. Vždy musíte mít zpevněný střed těla, pevně držet celé tělo.

Často vídám fitball v kancelářích, kde ho střídají s židlí. Má to kladný vliv na vaše záda a střed těla. Je potřeba na něm ale sedět správně.

Jak správně sedět na Ftiballu (kvůli prckovi máme doma míč hodně vyfouklý, aby se mu tak nekutálel, takže na focení, jak cvičit špatně, byl geniální):

- Výška: když si sednete na míč, měli byste mít o něco málo větší úhel v koleni než je 90 stupňů. Tedy 95 - 100 stupňů. Nikdy nesmíte jít pod pravý úhel.
- Sedět přesně na středu míče. Ne moc vzadu, ne moc v předu.
- Nohy jsou na šíři kyčelních kloubů
- Břicho vždy zpevněné
- Záda se neprohýbají v bedrech a jsou naprosto rovná



Můj nejoblíbenější cvik na míči:

Je to cvik na zpevnění zadku, kdy se zvedá pánev nahoru.

Popisovala jsem ho již zde: http://iva-mmt.blog.cz/1403/tradicni-chyby-pri-cviceni-iv-zadek takže pozor na správné provedení cviku!


- Hlava je pohodlně položena na míči spolu s rameny
- Bradu netlačte k hrudníku, ale ať směřuje nahoru
- Ruce si položte na kyčle a dávejte pozor na pořádně podsazení pánve
- Bedra se NEPROHÝBAJÍ, snažte se o maximální podsazení pánve
- Kolena jsou v pravém úhlu, když jste ve fázi nahoře
- Nohy na šíři kyčlí
- Cvik: jdeme dolu a zase nahoru do roviny a zase dolu (né úplně na zem), tak 20cm je rozsah pohybu, viz foto.
- Nikdy nesmí bolet bedra!
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 david | 14. října 2016 v 16:50 | Reagovat

jak. cvicite. Na valné :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Iva-MMT.blog.cz = Manželka/ Matka/ TRENÉRKA
Google blog = iva-fis.blog.spot.cz
Instagram = Iva_Fit (Iva Fis Trainer)