Všeobecná pravidla výživy

20. března 2014 v 21:02 | MMT |  Ostatní

- Hned po probuzení vypít skleničku vody
- Snídaně je do 2 hodin po probuzení v pravidelném čase (od všeho něco - bílkoviny, tuky, sacharidy - jogurt, musli, mandle a ovoce)
- 2 hodiny po snídani je svačina, tvořená převážně z ovoce
- Oběd přichází na řadu opět po 2 hodinách po svačině, měl by být tepelně upravený, barevně pestrý, stejná velikost masa, přílohy a zeleniny. Oběd jíst v klidu, vychutnávat a pořádně kousat. Polévky jsou samozřejmě povoleny, ale hlavně vývary. Po obědě neulehat na gauč, ale snažit se alespoň 15min procházet.
- 2,5 až 3 hodiny po obědě je svačina, velikostí je stejná jako polední svačinky, obsah se ale liší. Převažují zde bílkoviny a zelenina, to znamená jogurty s malou hrstičkou mandlí natural, kefírové nápoje, k tomu 1x ovoce (komu chybí energie) a zelenina.
- Večeře přichází po 2 - 3 hodiny po svačině. Nemusí být teplá. Hlavní zdroj je bílkovina, pak zelenina a nakonec sacharidy. Bílkovin se není třeba bát, neukládají se do tuků (pozor. Maso není čistá bílkovina, pouze Tofu, vaječný bílek mají minimální obsah tuků). Ideální je tvaroh odtučněný s celozrnným pečivem, a nezapomínat na zeleninu (dušenou, vařenou, syrovou)
- Pokud večeře nebyla 3 hodiny před spaním, platí zda večeře č.2. Poslední jídlo je vždy 3 hodiny před spaním. Kus zeleniny, pár mandlí natural.

Toto není dieta, není to dočasné. Je to směr ke zdravému životnímu stylu. Jako je například snížit zlý cholesterol, snížit vysoký krevní tlak, zkusit se zbavit cukrovky. Důležitá je psychická pohoda a zdravá motivace. Když v jídelníčku není Vaše oblíbené jídlo, bez kterého Vám bude smutno, neznamená to, že je doživotně zakázané. Nic není doživotně zakázané. Platí zde pravidlo: Všeho s mírou.
Jídlo, které miluji, si mohu dát například za odměnu. Mozek si nemůže myslet, že něco nesmí. V tu chvíli na to myslí mnohem více než, když si řeknete, jednou týdně si dopřeji, co miluji. Například každou neděli si místo odpolední svačiny dám pár plátků salámu. Pokud je to sladkost, tak si ji dopřeji místo dopolední svačinky.
Člověk by se měl vyvarovat přejídání. To ničemu nesvědčí, a pokud jí pravidelně a pestře, na přejídání a večerní chutě by neměl trpět, pokud to není psychický problém.
Přednost dáváme vždy sezóním potravinám - ovoci a zelenině.
Šetřit se solením i slazením. Solit když už, tak špetičkou. Sůl zadržuje vodu v těle!
Pro představu velikosti porcí: 100% jídla na celý den se rozdělí: 20% snídaně, 10% svačina, 35 - 40% oběd, 10% svačina, 20% večeře (15% večeře a 5% večeře 2)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Iva-MMT.blog.cz = Manželka/ Matka/ TRENÉRKA
Google blog = iva-fis.blog.spot.cz
Instagram = Iva_Fit (Iva Fis Trainer)