Všeobecná pravidla hubnutí

30. března 2014 v 20:46 | MMT |  Ostatní
Stagnace:

- Obrovský zabiják mativace. Stagnace - nebo-li "stopka" jakékoliv změny na těle - můžu se ucvičit a nic se neděje!! Přijít může z několika důvodů:

· Přetrénování - stav, kdy cvičím opravdu velmi často a hodně (každý den hodinu a více, či několikrát denně). Tělo nemá kdy regenerovat, kdy odpočívat a tak vyhlásí "stopku". Jednoduše řečeno, prostě už nemůže. Často se nám v této části cvičení dostávají do hlavy věty typu: mě se fakt nechce dneska makat, ješiš já už nemůžu, už na to prdim, to je woprus ten běh, mě to tááák nebaví…… Jakoby vám tělo naznačuje, že už je toho moc, a dává vám pocit nechuti ke sportu a vy ho většinou ignorujete, až to zajde moc daleko, naštve se a začne stagnovat a do toho máte dlouhodobější nechuť cvičit cokoliv. Takže demotivujete sami sebe, tím, že nevnímáte, co tělo potřebuje. Samozřejmě je důležitý poznat rozdíl mezi leností a přetrénováním - lenost se dostaví už třeba 2.den po tréninku, přetrénovaní až třeba po 14 dnech (záleží na nasazení intenzity), ale i 1-2 měsíci. Velký rozdíl tvoří skupina profesionálních sportovců, kteří neřeší, zda u toho hubnou a i kdyby měli při tréninku brečet, že už nemůžou, tak ho dokončí.

· Stejné cviky - tělo si prostě po čase umí zvyknout na daný pohyb vykonávaný pravidelně. Po cca 1,5-2 měsících mu to prostě nic nedělá, žádná změna nepřichází, tělo se nudí a stagnuje. Proto se cviky musí obměňovat, či zapojovat do cvičení různé cvičební pomůcky, nesmí chybět pestrost.


· Psychika - častá brzda při snaze makat na sobě a hubnout. Můžete mít ten nejlepší jídelníček na míru na světě, cvičit ty nejefektivnější cviky na světě, ale pokud máte někde uvnitř bolavý problém, tichý stres, či nedůvěru v sama sebe, nikdo na světě vám nepomůže s hubnutím, než vy sami. Vždy to začíná v hlavě. Na začátku si musíte pročistit hlavu, minulost nechat plynout, oprostit se od lidí, kteří vás zbytečně brzdí a uvědomit si, co přesně chcete. Dát si jasné cíle a jít si pro ně. Věřit si, protože to prostě za vás nikdo neudělá a pokaždé, když uslyšíte: To nedokážeš, na to nemáš. Si řekni: Tak sleduj!

Moje rada na závěr: viz.foto
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Arya | 21. dubna 2014 v 20:21 | Reagovat

Dobrý den, úžasně napsaný článek. (y) Jaké cviky byste mi doporučila na zhubnutí (hlavně na břiše :( ), když je mi 14? Jsou některé věci, které bych dělat neměla a které naopak ano nebo je to stejně jako u dospělých?

2 iva-mmt | E-mail | Web | 21. dubna 2014 v 21:08 | Reagovat

Děkuji za pochvalu článku.
Ve Tvém věku je nejlepší, nejzdravější a nejefektivnější cvičit s váhou vlastního těla. Tutíž bez náčiní - činky, stroje ve fitku, atd..
Nejlepší by bylo, kdybys začala chodit na různé skupinové lekce (aerobní, taneční, joga, posilovací s vlastní vahou-naučí tě to co a jak cvičit) nebo taneční kurzy, začni běhat, to je opravdu velmi efektivní na schazování tuku na celém těle, drž se ve spalovací tepové frekvenci - spalování tuků při správných tepech - běhej tak abys byla schopná u toho říct několik vět, aniž by ses zadýchala.
Také nebude na škodu se začít více zajímat o zdravý životní styl.. Co a kdy jíst.
Tvé tělo je ješět mladé a plné enegie. Změn svůj životní styl, začni se více hýbat a lépe jíst a ono to půjde pak samo, budeš schazovat a zpevňovat, mohem jednodušeji než za 10 let, takže hurá do toho :)

3 Nikol | 8. září 2014 v 23:55 | Reagovat

Ahoj, jsem notorická dietářka. Vyzkoušela jsem už snad dvacet zaručených diet, po které se z každé mé kamarádky nebo kolegyně stala hvězda firemního mejdanu (protože jí najednou chybělo v pase deset centimetrů), ale já sama jsem vždycky skončila u prvních pěti kilo. A když už jsem konečně po hodinách taiči a hladu něco shodila, tak za měsíc jsem byla opět na své staré váze, jako bych se ani nikdy zhubnout nesnažila. Moc zajímavé články o hubnutí jsou tady: http://www.e-radce.cz/?cat=312 . Nejsou nijak dlouhé, ale dozvěděla jsem se například, proč nesmím přestat snídat a taky, že vzít si večer před spaním něco k jídlu, není hned konečná. Teď už zase shazuju kila jak jelen paroží a hlavu si s tím tak moc nelámu, je to tak kilo za dva týdny, ale jde to. Tak hodně štěstí!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Iva-MMT.blog.cz = Manželka/ Matka/ TRENÉRKA
Google blog = iva-fis.blog.spot.cz
Instagram = Iva_Fit (Iva Fis Trainer)