Všeobecná pravidla hubnutí

30. března 2014 v 20:46 | MMT |  Ostatní
Stagnace:

- Obrovský zabiják mativace. Stagnace - nebo-li "stopka" jakékoliv změny na těle - můžu se ucvičit a nic se neděje!! Přijít může z několika důvodů:

· Přetrénování - stav, kdy cvičím opravdu velmi často a hodně (každý den hodinu a více, či několikrát denně). Tělo nemá kdy regenerovat, kdy odpočívat a tak vyhlásí "stopku". Jednoduše řečeno, prostě už nemůže. Často se nám v této části cvičení dostávají do hlavy věty typu: mě se fakt nechce dneska makat, ješiš já už nemůžu, už na to prdim, to je woprus ten běh, mě to tááák nebaví…… Jakoby vám tělo naznačuje, že už je toho moc, a dává vám pocit nechuti ke sportu a vy ho většinou ignorujete, až to zajde moc daleko, naštve se a začne stagnovat a do toho máte dlouhodobější nechuť cvičit cokoliv. Takže demotivujete sami sebe, tím, že nevnímáte, co tělo potřebuje. Samozřejmě je důležitý poznat rozdíl mezi leností a přetrénováním - lenost se dostaví už třeba 2.den po tréninku, přetrénovaní až třeba po 14 dnech (záleží na nasazení intenzity), ale i 1-2 měsíci. Velký rozdíl tvoří skupina profesionálních sportovců, kteří neřeší, zda u toho hubnou a i kdyby měli při tréninku brečet, že už nemůžou, tak ho dokončí.

· Stejné cviky - tělo si prostě po čase umí zvyknout na daný pohyb vykonávaný pravidelně. Po cca 1,5-2 měsících mu to prostě nic nedělá, žádná změna nepřichází, tělo se nudí a stagnuje. Proto se cviky musí obměňovat, či zapojovat do cvičení různé cvičební pomůcky, nesmí chybět pestrost.


· Psychika - častá brzda při snaze makat na sobě a hubnout. Můžete mít ten nejlepší jídelníček na míru na světě, cvičit ty nejefektivnější cviky na světě, ale pokud máte někde uvnitř bolavý problém, tichý stres, či nedůvěru v sama sebe, nikdo na světě vám nepomůže s hubnutím, než vy sami. Vždy to začíná v hlavě. Na začátku si musíte pročistit hlavu, minulost nechat plynout, oprostit se od lidí, kteří vás zbytečně brzdí a uvědomit si, co přesně chcete. Dát si jasné cíle a jít si pro ně. Věřit si, protože to prostě za vás nikdo neudělá a pokaždé, když uslyšíte: To nedokážeš, na to nemáš. Si řekni: Tak sleduj!

Moje rada na závěr: viz.foto
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Arya | 21. dubna 2014 v 20:21 | Reagovat

Dobrý den, úžasně napsaný článek. (y) Jaké cviky byste mi doporučila na zhubnutí (hlavně na břiše :( ), když je mi 14? Jsou některé věci, které bych dělat neměla a které naopak ano nebo je to stejně jako u dospělých?

2 iva-mmt | E-mail | Web | 21. dubna 2014 v 21:08 | Reagovat

Děkuji za pochvalu článku.
Ve Tvém věku je nejlepší, nejzdravější a nejefektivnější cvičit s váhou vlastního těla. Tutíž bez náčiní - činky, stroje ve fitku, atd..
Nejlepší by bylo, kdybys začala chodit na různé skupinové lekce (aerobní, taneční, joga, posilovací s vlastní vahou-naučí tě to co a jak cvičit) nebo taneční kurzy, začni běhat, to je opravdu velmi efektivní na schazování tuku na celém těle, drž se ve spalovací tepové frekvenci - spalování tuků při správných tepech - běhej tak abys byla schopná u toho říct několik vět, aniž by ses zadýchala.
Také nebude na škodu se začít více zajímat o zdravý životní styl.. Co a kdy jíst.
Tvé tělo je ješět mladé a plné enegie. Změn svůj životní styl, začni se více hýbat a lépe jíst a ono to půjde pak samo, budeš schazovat a zpevňovat, mohem jednodušeji než za 10 let, takže hurá do toho :)

3 Nikol | 8. září 2014 v 23:55 | Reagovat

Ahoj, jsem notorická dietářka. Vyzkoušela jsem už snad dvacet zaručených diet, po které se z každé mé kamarádky nebo kolegyně stala hvězda firemního mejdanu (protože jí najednou chybělo v pase deset centimetrů), ale já sama jsem vždycky skončila u prvních pěti kilo. A když už jsem konečně po hodinách taiči a hladu něco shodila, tak za měsíc jsem byla opět na své staré váze, jako bych se ani nikdy zhubnout nesnažila. Moc zajímavé články o hubnutí jsou tady: http://www.e-radce.cz/?cat=312 . Nejsou nijak dlouhé, ale dozvěděla jsem se například, proč nesmím přestat snídat a taky, že vzít si večer před spaním něco k jídlu, není hned konečná. Teď už zase shazuju kila jak jelen paroží a hlavu si s tím tak moc nelámu, je to tak kilo za dva týdny, ale jde to. Tak hodně štěstí!

4 prirodnizdravi | Web | 13. října 2017 v 12:50 | Reagovat

Stagnaci je třeba přečkat, jak v dietě tak i v jiných oborech činnosti

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Iva-MMT.blog.cz = Manželka/ Matka/ TRENÉRKA
Google blog = iva-fis.blog.spot.cz
Instagram = Iva_Fit (Iva Fis Trainer)